• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Külső szűrő

40x30x30-as, 36L.
Igazából itt nincs nyomás, mert egyszintben van a víz, sőt nèha lejebb is van az akvárium vize.
Ami a problémát jelentheti az a szívóhatás. A legtelenítőt kellett újra ragasztanom, mert farsot szívott és belevegősödött tőle egészen a szűrőmotor aljáig. A gumián paszta is inkább ezt a hibát előzi meg.
Pasztát biztos kapsz barkácsáruházakban, pàr száz forint, de ha vizes boltba keresed ott tuti van.

Tapatalkkal küldve az én SM-N910F eszközömről
 
Ez egy egyszerű lowtech.
Nincs benne nagy áramlás, de azért az alsó leveleken is látszik a mozgás. És a lènyeg, hogy 1 hét után már látszott, hogy tisztább a víz. Ami a front képen látszik az már az új "scape", előtte csak kavics volt benne.

Tapatalkkal küldve az én SM-N910F eszközömről
 
Sziasztok! Nagyon gyenge a vízpumpa, lemérve 100l/h-t tud ezért addig hanyagolom a külső szűrőt amíg nem lesz pénzem valami normálisabb vízpumpára. Addig beteszek 2 belsőt. Viszont a csövek a gyenge vízmozgástól lettek ilyen algásak? Az akváriumba sehol nincsen semmilyen alga. És mivel tudom ezt kipucolni, milyen szert használjak? :)2f1d6567e3f32b2c9c1e7958770ac421.jpgacfa5de8d4ecd2302994f9a7aaa2edbc.jpg9ff712b5c675217fe76b0b376acaba59.jpg

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 4 eszközömről
 
Sziasztok! Nagyon gyenge a vízpumpa, lemérve 100l/h-t tud ezért addig hanyagolom a külső szűrőt amíg nem lesz pénzem valami normálisabb vízpumpára. Addig beteszek 2 belsőt. Viszont a csövek a gyenge vízmozgástól lettek ilyen algásak? Az akváriumba sehol nincsen semmilyen alga. És mivel tudom ezt kipucolni, milyen szert használjak? :)View attachment 33302View attachment 33303View attachment 33304

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 4 eszközömről
Nem kell szer csak meleg víz meg csőtisztító kefe.
 
Sziasztok! Nagyon gyenge a vízpumpa, lemérve 100l/h-t tud ezért addig hanyagolom a külső szűrőt amíg nem lesz pénzem valami normálisabb vízpumpára. Addig beteszek 2 belsőt. Viszont a csövek a gyenge vízmozgástól lettek ilyen algásak? Az akváriumba sehol nincsen semmilyen alga. És mivel tudom ezt kipucolni, milyen szert használjak? :)View attachment 33302View attachment 33303View attachment 33304

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 4 eszközömről
Nem alga, letapadt baktériumkultúra. Érdemes kitisztítani,mert az áramlás darabokban visszaküldheti az akváriumba és az áramlást is lecsökkenti. Csőtisztító kefe leviszi.
 
A BME-n a meghibásodott épület gépészeti elemeket vizsgálták. Az élettartam 25-30 évre volt becsülve de meghibásodás előfordult 3. hónap, és 3.év között is. Mindent vizsgáltak még a fűtővíz mintát is, mert hogy az alumínium elemek egy idő után elfogytak.

Csak azoknak írtam a bevezetőt akik esetleg majd nem akarják végigolvasni a vizsgálatot:
A hibás radiátorokat leszerelve, azokból sötét szürke színű víz volt üríthető, amely szürkés fehér por jellegű korróziós terméket tartalmazott.

Egyetlen berendezésnél sem találtunk olyan szabálytalan szerelést, ahol a réz fűtőcső közvetlenül csatlakozott volna az alumínium fűtőtesthez. A legtöbb rendszerben a fűtőtestekhez csatlakozó csővezeték – megfelelő szerelvény közbeiktatásával – műanyag volt.

Néhány esetben a teljes rendszer műanyagból készült, az esetek többségében azonban a kazán és az osztó-gyűjtő közötti csőszakaszt fekete acélcsőből, vagy rézcsőből szerelték. Az osztók-gyűjtők anyaga minden esetben sárgaréz volt.

A meghibásodott összekötő csöveket az alkotójuk mentén elmetszve azt tapasztaltuk, hogy a csövekben a szabad keresztmetszet nagymértékben leszűkült, egyes esetekben meg is szűnt a lerakódott korróziós termék hatására.

A fűtési rendszerekből – mielőtt azokat megbontottuk volna - vízmintát vettünk, melynek analitikai vizsgálatát elvégeztettük.
A vízminták vizsgálati eredményeinek egy összefoglaló (jellemző) táblázatát az alábbiakban közöljük.


A réz koncentrációja legfeljebb 0,2 mg/dm3 lehet a fűtővízben, de ezt a határértéket egyetlen esetben sem lehetett kimutatni.
- a vízminták pH értéke (7 …8,5) egyetlen esetben sem közelítette meg a pH=9 értéket, ahol már nagy korróziós sebességgel kellene számolni.

A korrózió kialakulásában a döntő tényező a megengedettnél magasabb oldott oxigén koncentráció.
A vizsgálati eredmények 6 hónap-tól 3 év-ig használt fűtővizekből nyert mintákból születtek, amit előzőleg konyhai ivóvíz csapból töltöttek fel.



A fűtővíz oldott oxigén tartalma nagyobb volt a korróziós folyamatok szempontjából ideálisnak tekinthető 0,10 mg/dm3 értéknél
a CaO tartalom nem érte el a 250 mg/dm3-,
a Cu tartalom a 0,2 mg/dm3 értéket.
A Cl- ion koncentráció,
a pH érték,
a kötött CO2 tartalom is megfelelő volt.

Várható élettartamuk 25 - 30 év.
Kedvező körülmények:
fűtővíz pH értéke 7,0-8,5
fűtővíz oldott O2 tartalma ≤ 0,1mg/dm3
rézion tartalom max. 0,2 mg/dm3
öK<200 CaO

Korrózió sebességét befolyásoló tényezők:
a fűtővíz pH-értéke,
a fűtővíz összetétele (oldott só-, fémion- és oxigén tartalma),
a fűtővíz hőmérséklete,
a fűtővíz áramlási sebessége,
hegesztett kivitelű hőleadóknál a hegesztés minősége

A pH hatása a korrózió sebességére és a korrózió folyamatára

Ha a fűtővíz pH értéke ≥8, akkor a korrózió sebessége erőteljesen nő.
A pH értékének 8-ról 9-re emelkedése háromszoros,
9-ről 10-re emelkedése már tízszeres korróziósebesség növekedést eredményez.

A fűtővíz minőségének hatása a korróziós folyamatokra

A fűtővíz minősége az alumínium felületén képződött védőréteg kialakulását jelentős mértékben befolyásolja.

Szobahőmérsékleten, víz jelenlétében az Al felületén vékony bayerit – A1/OH/3 réteg jön létre.
Forró víz hatására a bayerit réteg kémiailag ellenállóbb
bőhmit – Al2O3H2O réteggé alakul át.

A pórusmentes bőhmit réteg 3,5 – 9,0 pH értékű közegekben a fém kémiai ellenálló képességét növeli.

Stabil ellenálló 0,5 – 0,9 mm vastag bőhmit réteget forró, ionmentes vízben lehet kialakítani.

Hálózati vezetékes vízben 70 - 100°C közötti hőmérséklet tartományban azonban csak instabil réteg alakul ki.

A bőhmit rétegekbe beépülő vízkő és egyéb sók (szennyező anyagok) az agresszív hatásokkal szemben csökkentik a védőréteg ellenállását.

A fűtővíz pH-ja döntő befolyással van a hidroxid-réteg képződésére is. A hidroxid-réteg a lúgos tartományban lazább szerkezetűvé válik, bizonyos esetekben le is oldódik.

Az alacsonyabb pH=6,9 – 7,1 értékű vizekben kisebb a hidrogén fejlődés, tömör, vékony védőréteg keletkezik. A korrózió sebessége kicsi.

Bocsánat előre is, de bevallom nem olvastam el a teljes sztorit.
Csak a saját tapasztalatomat tenném hozzá. De mindenki kitudja próbálni.
Tegyetek réz alkatrészt egy kis Micro tápba. Fél év alatt szemmel látható fogyás tapasztaltam rajtuk. Ugyanez volt alu esetében is.
Szóval én megtanultam, a saját káromon, hogy fémet akváriumba, ne! Pláne ha garnélákat nem az oldalukra dőlve akarjuk látni az akváriumban. :)
Max. rozsdamentes acél.
 
Ha jól emlékszem, akkor Lewis kollégai is ilyen pumpából csinált nagyon menő kinézetű nano szűrőt, de ha jól emlékszem, a pumpa nem vált be, mert túl gyengécskének bizonyult. Az elgondolás mondjuk nem rossz. :)
Ja, vágom. A linken a pumpa 240 l/h teljesítményű, de van ebből ugyanebben a méretben sokkal erősebb is. Nem tervezek ilyesmit csinálni, csak belebotlottam és gondoltam megosztom.
 
Igen, van itthon nekem is 500 l/h példány. A gyárilag megadott teljesítményt hozza is kb.
 
Bocsánat előre is, de bevallom nem olvastam el a teljes sztorit.
Csak a saját tapasztalatomat tenném hozzá. De mindenki kitudja próbálni.
Tegyetek réz alkatrészt egy kis Micro tápba. Fél év alatt szemmel látható fogyás tapasztaltam rajtuk. Ugyanez volt alu esetében is.
Szóval én megtanultam, a saját káromon, hogy fémet akváriumba, ne! Pláne ha garnélákat nem az oldalukra dőlve akarjuk látni az akváriumban. :)
Max. rozsdamentes acél.
Termeszetesen vannak koncentralt folyadekok ami oldja ezeket a femeket, de igazabol itt akvariumi viz volt a kerdes ami heti vizcseren alapszik.

Szerk: Ezen felül mivel általában mindent tesztelek, ez a régi dilemmaként félt réz beoldódás egyáltalán nem számottevő. De megnyugtatásul megjegyezném, hogy a régi sokszor kivesézett, agyon tesztelt, többször megdőlt, peltier elemes hűtéssel hűtöm az egyik akváriumom vizét, vörösréz hűtőblokkal, amin rendkívül lassan folyik át a víz, és természetesen az indított 30+ db garnéla létszám immáron a 100+-t veri. Nem hogy döglés nincs, vízcsere előtt a beoldott réz mennyiség nem nagyobb mint az első micro adag beoldáskor.
 
Utoljára módosított:
Ja, vágom. A linken a pumpa 240 l/h teljesítményű, de van ebből ugyanebben a méretben sokkal erősebb is. Nem tervezek ilyesmit csinálni, csak belebotlottam és gondoltam megosztom.
Valami nagyon hasonló, ha nem ugyailyen volt nekem is egy kínai felszínleszívóban, 2 vagy 3 hónapot bírt szakaszos üzem mellett aztán KO
 
Szűrő átépítés előtt állok és megakadtam a vízpumpánál. (Nagyjából végigolvastam a topicot, szinte minden esetben nagy teljesítményesés volt a pumpánál.)
40 literes akváriumot kellene szűrni. 2 db 2,5 literes tartályból áll a rendszer. Az egyiket előszűrőnek szánnám.
Először Aquael Circulator 500-at néztem hozzá, de lehet hogy az kevés lenne. Aquael Circulator 1000 esetleg jó lehet? Gondolom azt meg kicsit le kéne folytani.
Az befolyásolja a szűrő teljesítményét, hogy tolja át a vizet a tartályokon, vagy szívja?

Gondolom a szűrő akváriumhoz viszonyított helyzete is számít, a csőméret, stb.
 
Szűrő átépítés előtt állok és megakadtam a vízpumpánál. (Nagyjából végigolvastam a topicot, szinte minden esetben nagy teljesítményesés volt a pumpánál.)
40 literes akváriumot kellene szűrni. 2 db 2,5 literes tartályból áll a rendszer. Az egyiket előszűrőnek szánnám.
Először Aquael Circulator 500-at néztem hozzá, de lehet hogy az kevés lenne. Aquael Circulator 1000 esetleg jó lehet? Gondolom azt meg kicsit le kéne folytani.
Az befolyásolja a szűrő teljesítményét, hogy tolja át a vizet a tartályokon, vagy szívja?

Gondolom a szűrő akváriumhoz viszonyított helyzete is számít, a csőméret, stb.
Igen, nagyobb a teljesítmény, ha a vizet nem szívja, hanem tolja. Viszont szűrőknél mindig a "szívja" funkciót használják, mert a szűrők tömítése szívásra van kitalálva, nem nyomásra. Ha nyomod, jó eséllyel folyni fog a szűrőd, akkor is ha egyébként semmi baja nem lenne.
A cső átmérője kevésbé befolyásolja a fojtást, mint a szűrőanyag mennyisége és milyensége.
 
Igen, nagyobb a teljesítmény, ha a vizet nem szívja, hanem tolja. Viszont szűrőknél mindig a "szívja" funkciót használják, mert a szűrők tömítése szívásra van kitalálva, nem nyomásra. Ha nyomod, jó eséllyel folyni fog a szűrőd, akkor is ha egyébként semmi baja nem lenne.
A cső átmérője kevésbé befolyásolja a fojtást, mint a szűrőanyag mennyisége és milyensége.

Szűrőanyagból az első szűrőben szivacs lenne, TM10, 20 és 30. Úgy gondoltam ez a mechanikai részét megoldaná. A másik tartályban Sera siporax és Eheim Substrat Pro.
 
Szűrő átépítés előtt állok és megakadtam a vízpumpánál. (Nagyjából végigolvastam a topicot, szinte minden esetben nagy teljesítményesés volt a pumpánál.)
40 literes akváriumot kellene szűrni. 2 db 2,5 literes tartályból áll a rendszer. Az egyiket előszűrőnek szánnám.

Az általam alkalmazott Eheim Compact 1000 helyett már CompactON létezik, és abból van 300-as és 600-as is. Ezek fojtathatóak is és viszonylag kedvező az áruk. Az emelési magaságot érdemes megnézni, az ON félék már kicsit gyengébbek. Pl. A régi Compact 1000-es 2métert emelt, a ComactON 1000-es csak 1.8 métert. Ez ott lesz jelentős, hogy amikor szűrőanyaggal megtömöd, könnyebben lefojódik. Ez nem gond, de számolj vele -> pl. eggyel nagyobbat veszel és van tartalékod.
Egyébként ha a hordóba csak szivacsot teszel és 600-as pumpára rárakod, szerintem jó leszel.
 
Gondolkodtam, hogy csinálnom kéne egy külső szűrőt mert nem igen találok olyat ami megfelel.Illetve természetesen volna de a hely korlátozott és csak 22 cm széles szűrőket tudok betenni a szekrénybe.
Sajnos amik jók volnának, azok mind szélesebbek.Ezért gondoltam, építeni kéne egyet.Viszont ahogy néztem itt meg a vízpumpákkal van a baj.Ami már jó volna az nem csak ,hogy drága, hanem sokat is fogyaszt.
Néztem az Eheim universal 1200-őt ami már 28W.Nekem meg az már sok. Olyat nem találtam mint a bolti szűrők, hogy pl 1000L/h és max 20W.
 
Gondolkodtam, hogy csinálnom kéne egy külső szűrőt mert nem igen találok olyat ami megfelel.Illetve természetesen volna de a hely korlátozott és csak 22 cm széles szűrőket tudok betenni a szekrénybe.
Sajnos amik jók volnának, azok mind szélesebbek.Ezért gondoltam, építeni kéne egyet.Viszont ahogy néztem itt meg a vízpumpákkal van a baj.Ami már jó volna az nem csak ,hogy drága, hanem sokat is fogyaszt.
Néztem az Eheim universal 1200-őt ami már 28W.Nekem meg az már sok. Olyat nem találtam mint a bolti szűrők, hogy pl 1000L/h és max 20W.

Nem igazán értem, hogy most kérdeztél, vagy csak közöltél valamit? A kívánt paramétereknek pl. ez a szivattyú is megfelel.
Drága? Van használtan, vagy másik gyártó terméke, vagy Kínából... a lehetőségek sora szinte végtelen.
1000l/h és 15W
Igaz, nem látszik jól, hogy a szívóágba betekerhető-e a csőcsatlakozás, vagy az csak a nyomóág tartozéka. Ehhez kellene valaki, aki látott ilyet élőben.
Viszont amiről tudom, hogy rendelkezik a szívóágban is csőcsatlakozással és 500-1000-1500 liter/h verzióban is létezik, az pl. a Sicce Syncra silent család. Erről nyilván nem teszek fel linket... (Csak videón látszik a csőcsatlakozás, a dobozának a fényképén nem.)
 
Utoljára módosított:
Back
Oldal tetejére