• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Fűtés külső fűtővel - Hydor ETH

Segítségre, tapasztalatra lenne szükségem. Beszereltem egy vadi új 200 w-os in line hydor-t a 21 fokos szobában lakó 70 literes akvárium Tetra ex700-as kimenő ágára precízen, függőlegesen.

Az a problémám, hogy a 26 fokot úgy tartja, hogy kb. 5 percenként bekapcsol 5 percre, aztán ki. Ez az automata relé hang viszont 5 percenként baromi idegesítő, főleg éjjel.

Lehet ezeknek az érzékenységén valahol állítani? Másnál milyen gyakorisággal kapcsol a fűtő?

Már arra is gondoltam, hogy kicsi neki a flow, ugyanis 16-os csőméretűt vettem (gondolva egy későbbi Tetra1200-es upgrade-re egy nagyobb akival) és most 12->16-os illesztővel kötöttem be a Tetra 700 csövezésbe.

Tanácsokat, tapasztalatot előre is köszi!

Véleményem szerint teljesen normálisan működik,nekem is így kapcsolgatott még egy 20literes nanónál is,és tényleg elég hangosan tette.Tudomásom szerint nem lehet rajta állítani,ettől ilyen penge termék,hogy iszonyatosan pontos.
 
Nálam is így működik, pedig nem is függőlegesen van. Kb. 70 fokban áll. Én csak akkor hallom, hogy halkan kattan, ha kinyitom a szekrény ajtaját.
 
Az a problémám, hogy a 26 fokot úgy tartja, hogy kb. 5 percenként bekapcsol 5 percre, aztán ki. Ez az automata relé hang viszont 5 percenként baromi idegesítő, főleg éjjel.
!
Minél kisebb az akvárium, annál érzékenyebb a külső hőmérsékletre, illetve hamarabb le is hűl, persze hamarabb fel is lehet fűteni, ezért a gyakori ki-be kapcsolás. Esetleg próbáld meg lejjebb venni az akvárium hőfokát 1-2 fokkal, 26 fokot én kicsit soknak tartom. Úgy elméletileg ritkábban kellene kapcsolnia , mivel kisebb a különbség az akvárium és a szoba hőmérséklete között, párolgás ilyenkor is van, az is csökkenti a víz hőfokát valamennyire.
 
Köszönöm a hozzászólásokat. Keresgéltem a neten, és őszintén szólva az Amazonon meglehetősen megoszlanak a vélemények erről a szűrőről. Tizenpár negatív vélemény jött, és a legtöbb a hőmérsékletszabályozóra panaszkodott. Néhány esetben durván halászlevet főzött a vajlingból a cucc, így arra az elhatározásra jutottam, hogy beruházok még 3,500 Ft-ot, és veszek egy thermo controller egységet, azzal kiváltom ezt a ki-bekapcsolós problémát, és egyben biztosítva lesz a túlmelegítés védelem is. Ráadásul a specifikáció szerint erre a kontrollerre rá lehet kötni nyáron egy ventillátor vezérlését is.

A 26 fok nem feltétlenül sok, mint megtudtam, a legtöbb nitrifikáló dög 25 foktól érzi igazán jól magát.
 
Sziasztok.
Ma takarítottam a szűrőt, és véletlen fordítva kötöttem fel rá a ETH300 at.. tehát a nyíl lefele mutat a szűrőfele és nem a kifolyóág felé.
Ebből van bármi nagy probléma? ( csak most vettem észre.. )

Köszi a választ.

üdv
Laci
 
Sziasztok.
Ma takarítottam a szűrőt, és véletlen fordítva kötöttem fel rá a ETH300 at.. tehát a nyíl lefele mutat a szűrőfele és nem a kifolyóág felé.
Ebből van bármi nagy probléma? ( csak most vettem észre.. )

Köszi a választ.

üdv
Laci
Azt gyanítom, hogy egyszerűen megbolondul a fordított bekötéstől. Hőérzékelője valószínűleg alul van, és ha hidegnek találja a beérkező vizet akkor elkezd fűteni. De mivel a fűtőrész az érzékelő felett van, így nem zavarja meg annak működését. Fordított esetben a melegített vizet érzékeli az érzékelő, és ha csak kicsi a különbség és egyből elég meleg vizet csinál a csőben a fűtő, akkor ki is kapcsolhat. Ha esetleg több fokkal hidegebb a víz mint a beállított, és nem tudja a csőben egyből a beállítottra melegíteni, akkor is idővel elérhetjük, ezt a ki-bekapcsolási szintet. Valószínűleg nem fog veszett módon kapcsolgatni, mert kell idő míg a szerkezet átveszi a víz hőfokát, de szerintem ez lesz a fordított bekötés jele.

Itt látszik, hogy az egyik csőcsonkba megy vezeték, abban lehet a hőérzékelő:
hydor_ETH_300_3.jpg
 
Utoljára módosított:
Azt gyanítom, hogy egyszerűen megbolondul a fordított bekötéstől. Hőérzékelője valószínűleg alul van, és ha hidegnek találja a beérkező vizet akkor elkezd fűteni. De mivel a fűtőrész az érzékelő felett van, így nem zavarja meg annak működését. Fordított esetben a melegített vizet érzékeli az érzékelő, és ha csak kicsi a különbség és egyből elég meleg vizet csinál a csőben a fűtő, akkor ki is kapcsolhat. Ha esetleg több fokkal hidegebb a víz mint a beállított, és nem tudja a csőben egyből a beállítottra melegíteni, akkor is idővel elérhetjük, ezt a ki-bekapcsolási szintet. Valószínűleg nem fog veszett módon kapcsolgatni, mert kell idő míg a szerkezet átveszi a víz hőfokát, de szerintem ez lesz a fordított bekötés jele.

Az enyém jól bekötve is 5 percenként kapcsol ki/be, már kezdem megszokni. Megérkezik a héten a thermocontroller-em, hétvégén bekötöm egy +/-1 fokos tűréstartománnyal, akkor remélem kicsit rendezettebben fog múkodni. ráadásul akkor se lesz halászlé az akiból, ha elszáll a Hydor érzékelője. Állítólag hajlamos rá. Majd beszámolok az eredményekről.
 
Az enyém jól bekötve is 5 percenként kapcsol ki/be, már kezdem megszokni. Megérkezik a héten a thermocontroller-em, hétvégén bekötöm egy +/-1 fokos tűréstartománnyal, akkor remélem kicsit rendezettebben fog múkodni. ráadásul akkor se lesz halászlé az akiból, ha elszáll a Hydor érzékelője. Állítólag hajlamos rá. Majd beszámolok az eredményekről.

Megfordult a fejemben, hogy talán fordítva szerelték össze a tiedet, és felülre tették a hőérzékelős csőcsonkot, az előbb berakott kép alapján elég hosszú hozzá a vezeték. Előszedtem az enyémet (ETH 300-as)aminek ugye kicsit átlátszó a burkolata, így valamennyire látszanak is a vezetékek. Érdekes , és az előző hozzászólásomhoz képest ellentmondó dolgot látok, úgy tűnik a két vékony vezeték ami a hőérzékelőé, a fűtő felső csatlakozója felé megy. Nem bírtam magammal, levettem a burkolatot, és tényleg a felső csonkban van a hőérzékelő. Így viszont már nemigazán értem, hogy milyen logika alapján működik a vezérlés, hiszen nem a bejövő vizet nézi, hanem a fűtöttet. Talán hővédelmi szerepet is betölt így? Lehet butaság, de most arra tudok gondolni, hogy van egy átfolyási sebesség ami alatt így viselkedhet nálad.
 
Valaki segítene abban hogy felrak egy képet a felszerelt cuccról. A gond az, hogy 2075 szűrőm van, 360 literes aksihoz 77cm magas bútorral, és tartok tőle sehogy sem tudom függőlegesen beszerelni. Mi a megoldás?
 
Megfordult a fejemben, hogy talán fordítva szerelték össze a tiedet, és felülre tették a hőérzékelős csőcsonkot, az előbb berakott kép alapján elég hosszú hozzá a vezeték. Előszedtem az enyémet (ETH 300-as)aminek ugye kicsit átlátszó a burkolata, így valamennyire látszanak is a vezetékek. Érdekes , és az előző hozzászólásomhoz képest ellentmondó dolgot látok, úgy tűnik a két vékony vezeték ami a hőérzékelőé, a fűtő felső csatlakozója felé megy. Nem bírtam magammal, levettem a burkolatot, és tényleg a felső csonkban van a hőérzékelő. Így viszont már nemigazán értem, hogy milyen logika alapján működik a vezérlés, hiszen nem a bejövő vizet nézi, hanem a fűtöttet. Talán hővédelmi szerepet is betölt így? Lehet butaság, de most arra tudok gondolni, hogy van egy átfolyási sebesség ami alatt így viselkedhet nálad.

Miért is nézné a bejövő vizet? Arra lő, hogy a fűtött víz jó legyen. Ha melegebb, mint az elvárt, nem fűt.
 
Miért is nézné a bejövő vizet? Arra lő, hogy a fűtött víz jó legyen. Ha melegebb, mint az elvárt, nem fűt.

Igen, így is lehet nézni, ;), hiszen a távozó, melegített víz csatijában van az érzékelő.

Ez igazából azért furcsa, mert a gyakorlati életben nem így szoktak működni a fűtések, jóval magasabb hőfokú fűtőeszközökkel szoktuk elérni a megfelelő hőfokot. Egy lakás radiátoros fűtésénél , ha 25 fokot szeretnénk, akkor nem ilyen hőfokú vízre állítjuk be a kazánt :rolleyes: , előbbire meg ott a szobatermosztát.
Persze most nem azt mondom, hogy 60 fokos vizet toljunk a halakra, de 1-2 foknyi különbség a két ág között reális lenne, hogy ne napokig fűtsön pl egy télen újonnan indított akváriumot, ráadásul ha hidegebb a helyiség akkor nem is biztos fel tudná fűteni, vagy tartani a beállított hőfokot.
Biztos te is nézegettél régi, még nem termosztátos fűtőket, ott úgy kellet megválasztani a teljesítményt, hogy nem csak az akváriumméretet, hanem a helyiség hőfokát is figyelembe kellett venni.
A jelenlegi megoldásnál, csak úgy tudom elképzelni a precíz működést, és a beállított víz pontos hőtartását, ha a felfűtött víz is csak tized fokokat emelkedik, viszont ebben az esetben megjelölhetne a gyártó egy minimális , tényleges átfolyási sebességet ami alatt nem tanácsos használni, mert többet melegszik a fűtőben a víz mint a felső határérték, és ez vezethet gyakori kapcsolgatáshoz, legrosszabb esetben a relé beégéséhez és ekkor ég szét benne a fűtőfilm. De ilyen adatot meg nem találtam a kézikönyvében.
 
Igen, így is lehet nézni, ;), hiszen a távozó, melegített víz csatijában van az érzékelő.

Ez igazából azért furcsa, mert a gyakorlati életben nem így szoktak működni a fűtések, jóval magasabb hőfokú fűtőeszközökkel szoktuk elérni a megfelelő hőfokot. Egy lakás radiátoros fűtésénél , ha 25 fokot szeretnénk, akkor nem ilyen hőfokú vízre állítjuk be a kazánt :rolleyes: , előbbire meg ott a szobatermosztát.
Persze most nem azt mondom, hogy 60 fokos vizet toljunk a halakra, de 1-2 foknyi különbség a két ág között reális lenne, hogy ne napokig fűtsön pl egy télen újonnan indított akváriumot, ráadásul ha hidegebb a helyiség akkor nem is biztos fel tudná fűteni, vagy tartani a beállított hőfokot.
Biztos te is nézegettél régi, még nem termosztátos fűtőket, ott úgy kellet megválasztani a teljesítményt, hogy nem csak az akváriumméretet, hanem a helyiség hőfokát is figyelembe kellett venni.
A jelenlegi megoldásnál, csak úgy tudom elképzelni a precíz működést, és a beállított víz pontos hőtartását, ha a felfűtött víz is csak tized fokokat emelkedik, viszont ebben az esetben megjelölhetne a gyártó egy minimális , tényleges átfolyási sebességet ami alatt nem tanácsos használni, mert többet melegszik a fűtőben a víz mint a felső határérték, és ez vezethet gyakori kapcsolgatáshoz, legrosszabb esetben a relé beégéséhez és ekkor ég szét benne a fűtőfilm. De ilyen adatot meg nem találtam a kézikönyvében.

Ha látnánk esetleg a hiszterézisét, akkor ki tudnánk ókumlálni... Az is elképzelhető, hogy a hőmérőn kívül figyeli a felvett áramot is, az pedig már biztos elég. Hiszen egy melegebb vízben lévő fűtőelem kevesebb árammal is a kívánt hőfokra melegíthető. Elnézést a pongyola fogalmazásért. :)
 
180 literes akváriumhoz,mekkora kell?Kell a 300W vagy 200W is elég?Gondolom a külső CO2 reaktor mögé kell bekötni.A lakásban 19-20 fok van,25-öt akarok az aksiba.
 
Back
Oldal tetejére