• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Fotózás kompakt géppel

Hali!
FUJI FinePix S9500:Használ valaki közületek ilyet?Elhoztam egyet tesztelni.Mondjuk eddig csak bénázok vele :oops:

Megér 60ezret???(kb2000 kép van benne nagyon precíz gazdája van)teljesen újszerű!

Az akváriumról egy jó képet sem tudtam csinálni,de szerintem nem a gép a hibás!A beállításában nagyon szívesen vennék egy kis oktatást!
 
gézsé said:
Hali!
FUJI FinePix S9500:Használ valaki közületek ilyet?Elhoztam egyet tesztelni.Mondjuk eddig csak bénázok vele :oops:

Megér 60ezret???(kb2000 kép van benne nagyon precíz gazdája van)teljesen újszerű!

Az akváriumról egy jó képet sem tudtam csinálni,de szerintem nem a gép a hibás!A beállításában nagyon szívesen vennék egy kis oktatást!
Sztem sok érte a 60k..............és figyelni kell egy két dologra! És egyből vehetsz egy makróelőtétet is hozzá.......
idézet magamtól:
"A 350 D előtt két bridge gépem volt, Fuji S5700 utána S9500............megjegyzem az S5700 volt a jobb. Ha esetleg S9500-ra esik valaki választása (de inkább vegyen 9600-at) nagyon oda kell figyelni, hogy a beállítótárcsa működik vagy sem! Nagyon drága a javítása! Ha nem működik akkor csak automata módban használható a gép (és az úgy szinte használhatatlan)! Ez különben típushiba volt a 9500-nál, az enyémben gariban javították (Németországban mert az itteni szerviz oda küldte ki) mert csak manuálban használtam és időben kibukott a hiba. Fórumon panaszkodtak páran, hogy 22-25k lenne a javítás.
Statikus témákhoz jó kis gépek amúgy ezek a Fuji bridgek................csak győzd kivárni, hogy az expo gomb lenyomása után mikor exponál valójában (vadfotózásnál időnként egy örökkévalóságnak tűnt).
Ugye az objektívjük az tuti de nem cserélhető és annyira nem jó a fényerejük. Kirándulós gépnek szuperek (de a kisebb jobb sokkal).
Bocs és nem lebeszélni akarok senkit."
 
Elég régen írtak már ide, de azért megpróbálkozom :)
Egy Panasonic DMC-FT10 -es kompakt gépünk van. Esetleg használ valaki ilyet vagy hasonlót? Megköszönném ha tudna pár beállítási tippet adni, mert nekem nem nagyon sikerül ebből értelmes fotókat kihoznom :(
 
hszilvia said:
Elég régen írtak már ide, de azért megpróbálkozom :)
Egy Panasonic DMC-FT10 -es kompakt gépünk van. Esetleg használ valaki ilyet vagy hasonlót? Megköszönném ha tudna pár beállítási tippet adni, mert nekem nem nagyon sikerül ebből értelmes fotókat kihoznom :(

Először is mindenképpen kell egy állvány.
Ha nincs, akkor asztal, szék, kislétra, + könyvek a megfelelő magasság beállításához.

Csak késleltetett üzemmódban szabad fotózni.

Manuál vagy félmanuális üzemmódot kell választani.
Elsőre talán a félmanuál a jobb megoldás, amikor is a rekeszt(f-érték) kézzel, míg a záridő állítást az automatára bizzuk.
Az f érték sose legyen a lehető legkissebb érték. Például ha a géped 3,5-től indul, akkor a beállított érték legyen legalább 6, de semmiképp sem sokkal több.
A legkissebb f értéknél nagy a hordó torzítás, valamint a mélység élességgel is gondok vannak akvárium fotózásnál.
A legnagyobb f értékeknél viszont kevés a bejövő fénymennyiség, így hosszabb lesz a záridő, amikek a következménye, hogy a mozgó növények, halak elmosódottak lesznek.

ISO beállítás
A lehető legnagyobbra kellene rakni a záridő csökkentéséhez, és az éles képek készítéséhez, viszont a nagy ISO érték iszonyú zajosodással fog járni.
Marad a kisérletezés amivel még elviselhető a minőség.
Szerintem egy ekkora gépnél ISO 400 fölött már problémák lesznek.

Igazán jó képek készítéséhez azonban sajnos sokkal jobban bele kell nyúlni a pénztárcába.
 
Nagyon köszönöm a segítséget!
egyelőre - mivel én nem nagyon hiszem hogy egyhamar versenyzésre termett az én ki akváriumom :) - nem akarnánk másik gépet. Férjem imád a víz alatt fotózni a nyaralások alatt, ezért is vettük ezt . (Megjegyzem szerintem a víz alatt jobb képeket csinál, mint a víz felette ).

Akkor mihelyst időm engedi kipróbálok pár beállítást és meglátom melyik a legjobb.
 
hszilvia said:
Nagyon köszönöm a segítséget!
egyelőre - mivel én nem nagyon hiszem hogy egyhamar versenyzésre termett az én ki akváriumom :) - nem akarnánk másik gépet. Férjem imád a víz alatt fotózni a nyaralások alatt, ezért is vettük ezt . (Megjegyzem szerintem a víz alatt jobb képeket csinál, mint a víz felette ).

Akkor mihelyst időm engedi kipróbálok pár beállítást és meglátom melyik a legjobb.

Szerintem tuningold a férjedet! Küldd el fotóstanfolyamra! ;) Tiszta win-win situation. :)

Btw. ha az FT10-es víz alatt jobb képet készít, akkor szerezz egy csomó lámpát a fényképezés idejére az akvárium fölé.
 
Sziasztok, Ezek a fotós tanfolyamok megérik az árukat? Gondolok itt a 3 hónapos vizsgával egybekötött változatokra 100-150ezerért. Vagy inkább valami 1-2 hetes 50ezerért? Milyen tanfolyamra érdemes menni, ha érdemes egyáltalán?
 
Attól függ, mi a célod a dologgal. Ha valaha is szeretnél fotózással foglalkozni, akkor olyat keress, ami OKJ papírt ad, ugyanis ez(vagy egyéb hivatalosan elfogadott végzettség) az alapfeltétele annak, hogy legálisan pénzt kereshess fotózással. Sok tanfolyam ad vizsgát, azonban ez az esetek többségében csak egy szép papír a falra. És ez szerintem nem ér meg egy plusz fillért se.
Az ELTE minden évben szervez 1-2 fotókurzust, én egy csomót kipróbáltam. Az előadásokra bárki beülhet ingyen, nem kell hozzá hallgatónak lenni. Amit leszűrtem ezekből: A legalapabb dolgokat jobb egy könyvből megtanulni. A blende és a záridő összefüggéseihez nem kell tanár, csak pár óra olvasgatás, és utána pár nap kísérletezés, mit is jelent a gyakorlatban. Amihez tényleg kell a segítség, azok a nehezen megfogható dolgok. Kompozíció és színek, ezeknek a pszichológiai hatásai, mitől jó egy jó kép. A fotós workshopok is nagyon hasznosak. Ilyesmit szervez például egy ismert fotós magazin minden évben, de sok kisebb társaság is. Egymástól nagyon sokat lehet tanulni, méghozzá a gyakorlati problémákról, élőben. Az önszervező workshopoknál általában csak a szállást meg a kaját kell fizetni, így költséghatékony módját jelentik a tanulásnak. Természetfotó témában Korbély Attillától tanultam a legtöbb hasznos dolgot, modellfotózással kapcsolatban meg Szipál Pétertől.
:/ hALL Of pHotographers \:
http://www.szipalpeter.com/tanfolyam.html
 
Sziasztok!

Sajnos csak egy nikon coolpix l120-asunk van, és a tükörreflexes gép jelenleg az elérhetetlen kategória.
Nagy problémám, hogy nem tudom az új kis kedven furcataimat lekapni vele... Mit csinálok rosszul? Próbáltam már sorozatfelvétellel is, de mindig csak elmosódott pacákat kapok.
Valaki ismeri ezt a gépet, hogy min kell állítanom, hogy jó legyen?
Köszi előre is! :)
 
Sziasztok!

Sajnos csak egy nikon coolpix l120-asunk van, és a tükörreflexes gép jelenleg az elérhetetlen kategória.
Nagy problémám, hogy nem tudom az új kis kedven furcataimat lekapni vele... Mit csinálok rosszul? Próbáltam már sorozatfelvétellel is, de mindig csak elmosódott pacákat kapok.
Valaki ismeri ezt a gépet, hogy min kell állítanom, hogy jó legyen?
Köszi előre is! :)

Ezeket a halakat egyebkent sem egyszeru fotozni. Allandoan mozognak. Kis rasegitest trukkot azert hasznalhatsz hatha segit. A halakat etesd meg rendesen elotte 1 oraval. Inkabb nap vegen fotozz, akkor kicsit lassabbak mar. Ha nincsenek az uvegnel akkor cslogasd oda oket. Es ugy lojj sok kepet. Rakd manual focusra es allits be egy fix melyseget ami eles. Auto focus nem eleg gyors hozzajuk. Sok kepbol lesz majd 1-2 erdekes.
 
Rakd manual focusra es allits be egy fix melyseget ami eles. Auto focus nem eleg gyors hozzajuk.
Köszi szépen a tippeket! erre az etetős dologra nem is gondoltam, pedig én is agyhalott vagyok kaja után. :D
Az idézett részben lévő beállításokat be lehet valahogy állítani kompakt gépen? Valakinek esetleg van tapasztalata ezzel a géppel? Eddig csak fehéregyensúlyt, meg az ISO-t sikerült megtalálnom. :(
 
Hello! BenQ GH 600?Valaki probálkozott már ilyesmivel?
Egy beállítási tipp joljonne!
Koszi!
 
Sziasztok!
Fényképezőgép vásárlásán gondolkozom, csak abszolút nem értek hozzájuk, soha nem voltam egy nagy fotós. Csak most, hogy lenne mit fotóznom, gondoltam vennék egy normálisabb gépet, mert a telefon 20MPx-s kamerával nem az igazi.
(Bár lehet csak állítani kéne rajta... vagy magamon...)
Nem szeretnék több százezret rákölteni, mert a kevés kép miatt így is magas lesz a Ft/kép arány. :)
Mit lenne érdemes vennem:
- Full alap DSLR kit obival (Canon EOS 1200D v. Nikon D3200 18-55-s obikkal 100-110K)
- Középkategóriás Bridge (Panasonic Lumix DMC-FZ72 70-80K)
- Komolyabb, cserélhető obis kompakt (Sony Alpha 3000 18-55-s obival 90-100K)
- Vagy mivel nem akarok profi fotósba átmenni elég egy alap kompakt v. bridge gép 30-40K-ért

Ha vennék gépet, akkor annak a használatát azért kitanulnám, mert tudom, hogy jó géppel is lehet GERONIMO képet csinálni. :)
És akkor már lehet, hogy nem csak az akváriumot fotóznám. (n)
Szóval amire használnám a gépet: Akvárium fotózás, garnéla-, hal-, növény makro, esetleg családi összejövetelen csoportkép ( :) ), talán egy évben egyszer valami tájkép vagy sportolás (snowboard havas hegy, foci zöld fű) közbeni kép, egy-egy nagyobb autós eseményen autók fotózgatása.

Hát ez nem lett rövid iromány, de szerintem mindent elmondtam, hogy egy nálam hozzáértőbb ki tudja szűrni, mire lenne szükségem. :)

Segítségeteket megköszönöm! :)
(Nem biztos, hogy a legjobb helyen kérdeztem, csak nem találtam jobbat. Bocsi.)
 
szerintem egy jobb bridge gépet kéne venned.
Én általában természetben mászkálva fényképezek, meg ha utazok valahova, valamint az akváriumokat is.
A makrózás teljesen jól megoldható egy makró előtétlencsével, úgyhogy nem kell gépet meg két-három (stb.) objektívet cipelni ha megyek valahova, minden megoldható egy géppel.
Persze valamit, valamiért... a minőség soha nem lesz olyan mint egy teljesen profi dslr gép profi objektívekkel, de némelyik kitobi minőségét lehet vele hozni.
A 30-40k-s gépeket én egyből kihúznám a számításból :)
(ha érdekel szólj és küldök privátban linket a képeimhez amik bridge gépekkel és makroelőtét lencsékkel készültek)
 
Fényképezőgép vásárlásán gondolkozom, csak abszolút nem értek hozzájuk, soha nem voltam egy nagy fotós. Csak most, hogy lenne mit fotóznom, gondoltam vennék egy normálisabb gépet, mert a telefon 20MPx-s kamerával nem az igazi.
(Bár lehet csak állítani kéne rajta... vagy magamon...)
Nem szeretnék több százezret rákölteni, mert a kevés kép miatt így is magas lesz a Ft/kép arány.
Hasonló dilemmával küzdöttem. Én a kompromisszumot használt gép vásárlásában hoztam meg. Itt pluszban még az expo-számra kell odafigyelni.
Én egy alap Canon 30D-t vettem 18-55 kit-obival összesen 37k-ért. Így még eléggé korlátok között vagyok, de van alkalmam tesztelni, van-e szükségem többre.
Ha jobb gépet veszel, vedd számításba, hogy kiegészítőkre is vágyni fogsz majd - állvány, távkioldó, videoképes kameránál slider stb.
 
@Mandano kompakt v. bridge gép
A leírásod alapján a tükörreflexes gépet csak vonszolnád magad után, egy idő után megunnád, otthon hagynád, visszatérnél a telefonodhoz. (ezt magamon is tapasztalom)
cserélhető objektíves kompakt MILC sokat tudó váz, kitűnő objektív, néha ugyan az mint az előző kategória. A Te használati-idő/ár arányodban megfizethetetnen. Engem zavar, hogy sok gépnél a nagy tudás ellenére úgy kell vele fotózni mint egy tablettel, a levegőben.
Szerintem is a kompakt és a bridge gépek között kellene keresgélned.
Bridge gép markolata van amit stabilabban meg tudsz fogni. az objektív nagyobb tartományú látószöget fog át, nagylátószögtől a szuper teléig (ez utóbbi szuper mondjuk marhaság). Ez alapján a gép felépítése nagyobb, viszonylagosan robosztus, hosszabb. Külön tartóra lesz szükséged. Viszonylag tág beállítási lehetőség.
Kompaktok: kicsi, lapos, könnyű. kisebb átvogású látószög tartomány: szupernagy és normál, vagy nagylátószög és közepes, a 3x, 5x ... átfogásként írnak róla. Picire összezáródik, bárhol elfér, (tapasztalat, nem akasztják nyakba, kvázi állandóan leesik, kicsúszik, összetörik, egy selyemzsinor simán megéri azt a két dkg-ot.
A két kategóriából választási szempont lehet:
- valahogy, viszonylagosan stabilan tudd megfogni, ne takarj el semmit (vaku, objektív, mikrofon) gombot, tárcsát akaratlanul ne nyomd meg, ne forgasd el.
- az objektív látószöge neked megfelelő tartományba essen. Ezen utólag nem tudsz korrigáni. (...)
- az objektív jó minőségű legyen, ezt közvetett módon a fényerősséggel tudod kapcsolatba hozni. a teljesen nyitott rekesz 1/2,8 felett legyen 1/2, 1/1,3, lehetőleg ez egy fix érték legyen a teljes látószög tartományban. pl: 1/2 5,7-45 a jó, 1/1,8-1/6,3 5,7-45 a rosszabb (rekesz fókusztávolság)
- torzítás minimális legyen. Vásárlás előtt próbáld ki nagylátószögnél egy csempézett fal, egy polcrendszer, vagy egyszerű párhuzamos vonalak, vagy egy akvárium frontoldala megcélzásával. Ha zavaróan ívesek a vonalak az akvárium fotózásánál nagyon fogsz mérgelődni. Valamilyen fély felé fordítva, kinagyitva, a világos és a sötét átmenetnél megjelennek-e szines körvonalak, lilás, vagy ibolyakék glóriák.
- a vázon legyen állványcsavar hüvely, ez nem természetes ebben a kategóriában, valahol egyáltalán, a súlypontban, esetleg az oplikai tengelyben. Vaku, esetleg vaku foglalat (szobában, családi fotónál jól jön)
- a kezelőgombok jól kézre álljanak. Amire szükséged van egyáltalán elérhető legyen néhány gombnyomással, esetleg egy gomb és tárcsa együttes használatával. Érezd úgy hogy kézre áll a gép, rád öntötték.
- kevés ma már az a gép amin külön betekintő ablak van. Engem zavar a levegőben való imbolygó fotózás. Ha a homlokodhoz emeled a gépet stabilabbá válik a gép, könnyebb vele együtt fordúlni. A betekintő ablak elektronikus képe minél nagyobb felbontású legyen, így az esetek többségében a mélységélesség, egyáltalán az élesség is ellenőrizhető, bizonyos határokon belül. Ez a második képmegjelenítő plusz jelentős árkülömbözetet is jelent, itt kompromisszumokat kell kötnöd valószínüleg.
- A felbontás lényegében nem fontos (...) fontosabb a veszteség nélküli, vagy azt leginkább megközelítő tárolás RAV, TIFF, JPG állítási lehetőséggel. Én ragaszkodnék a RAV lehetőségéhez. Bár ez, a számítógépen utómunkálatok végzésének az örömét is feltételezi. A tisztességes fénykép aránya a 2/3, ezt az arányt a gépnek is tudnia kellene a 4/3 mellett/helyett. A fényképeknél ekkor szokot lemaradni az alja, teteje. Megkomponálod és mégsem azt látod.
- ISO érték, fényérzékenység, napfénynél lehető legalacsonyabb 100-200, mesterséges fénynél, szobában viszonylag magasabb, ami még nem okoz kellemetlen színes pöttyöket a sötétebb részeken, képzaj-nak nevezzük.
- az egyetlen autómata, és ezek variációi:tűzijáték, arcfelismerő, esti, sport, múzeum... programokon kívül legyen valami fél autómata, manuális beállítási mód. Legalább a fényértéket lehessen + - állítani. Kiégnek a zöld előtéri füvek, a fa, a kő sötét lepelbe búrkolózik. Vannak gépek amelyek több kép egyesítésével egy élvezhető képpé gyúrják a világos és a sötét részeket.
- ha elsősorban Te használod a gépet, férfi létedre, ne a legkisebb, tömöritett mini, könnyű műanyag gépeket keresd. A miniatűrizálásért is keményen fizetni kell, és nem csak a pénzről beszélek, hanem a funkciók hiányáról is.
- egy sajátságos szempont alapján két géptipus van: a fotós és a számítástechnikailag fejlesztett. Az első, a fotózásra koncentráló embert szolgálja ki, a szemhez emelve a gépet a gombok kézre állnak, azok a gombok vannak ami az adott szituban kell. A többi átállás közben a menüből válsztható. A másik gép a vezérlő panel kivezetéseihez igazodik, nagyon kevés gomb és közvetlen állítási lehetőség, a legtriviálisabb lehetőség is a számtalan búrjánzó menű mélyén állítható be, ezzel csak a nyomd és fotózz, majd az elektronika végzi a dolgát efektust növelik. Jó támpont ha a régről a filmes korból ismert márkák között keresel, persze üdítő kivételek mindig vannak.
 
Utoljára módosított:

Hasonló topikok

D
Válaszok
105
Megtekintések
20K
Back
Oldal tetejére