• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Építsünk akváriumvezérlőt Arduino-ból

áramszünet esetén kezdeti időtől indul újra

En ezt egy USB powerbank-al oldottam meg, csak tudjon tolteni es fogyasztani egyszerre. Nalam ez van Axago mobile battery 2200 es nincs tobbe aramszunet a raspberry Pi-nek(arduino ugyszinten)
 
Szia!

Először néhány javítást próbálj ki:

A nyomógomboknál setup-ban előbb az input deklarálást csináld meg, és csak utána kapcsold be a felhúzó ellenállást:
Kód beillesztése:
pinMode(button1Pin, INPUT);

digitalWrite(button1Pin, HIGH);

Az összes "és" feltételnél az "and" szót használod, Arduinónál "&&" kell (nem is értem, hogy fordult így le).
(Vagylagos feltételnél or helyett pedig || kell)

Számomra nem egyértelmű, hogy a CO2 mikor van bekapcsolva: RELAY6 HIGH vagy LOW állapotában.
Az egyes gomb vizsgálatánál (if (button1State == HIGH)) alatt HIGH-ra állítod, "CO2 leáll" kommenttel, majd az else ágon ugyancsak HIGH értéket adsz neki (RELAY7 detto).
Mondjuk itt semmi jelentősége az else ágnak, mivel a program lejjebb úgyis az időzítés szerint ki vagy be kapcsolja.

Mondjuk ezen hibáknak nem kellene okoznia az említett jelenséget, hacsak a felhúzó ellenállás tényleg nem kapcsolódott be, de akkor egyéb gombkezelési anomáliáknak is kellene jelentkeznie. Mindenesetre első körben tedd rendbe így, hátha.
Meg is talaltad a hibat! A nyomogombos reszeknel a else ag zavart be. Kivettem mindegyikbol igy most tokeletes! Megegyszer koszi!

Tapatalkkal küldve az én SM-G900F eszközömről
 
Szisztok lehet nem arduino problema de sajna villanyszerelo sem vagyok ezert kerdezek. A lenyeg az hogy asztalon tokeletesen mukodik minden, de ha fogyaszo van a 220as agon neha resetel, neha csak a kijelzo nem frissul. Amit tettem eddig az az hogy az 5v os kimenetrol levallasztottam az rtc es a kijelzo aram ellatasat, igy csak a relayokat viszi. 9v 1a-s tap viszi a kisaramos reszt. Igy jelentosen javult a helyzet de meg mindig 3 bol 1x valami tortenik [emoji3].
Pedig meg csak 2 fogyszto van a 8 bol rakotve. Amit eszrevettem hogy az 5v os kivezetesen merve a nyomogomb meggyomasakor neha felugrik 9-10 voltra, ilyenkor megis borul az egesz. Ha nincs hiba akkor is feljebb ugrik de csak 6v ig. Otlet esetleg?
9921740efdc55a4f9885d069a2442e0b.jpg

Tapatalkkal küldve az én SM-G900F eszközömről
 
Az arduino saját feszültségszabályzóját szerintem érdemes volna teljesen megkerülni, és mindent egy külső 5 voltos tápról (vagy DC-DC konverter közbeiktatásával) működtetni. Nálam már akkor megbolondult az óra, mikor a 4-es relépanelt tesztelve , az a tápot az arduinóról kapta. Amint behúzott a relé, a soros porton figyelve az óra, mindenféle zagyavságot mutatott, pl 154:54:67
 
Utoljára módosított:
Én úgy oldottam meg hogy a megához vettem egy prototípus shieldet és forrasztással megosztottam az egyik 5V-s kimenetetegy így onnan kapja a relé, nyomógombok, ledek, kijelző. Nálam az RTC a 3.3V-os kimenetre van kötve. Egyenlőre nincs vele gond. Viszont amikor a relét, kijelzőt, nyomógombokat külön 5V-s tápra kötöttem akkor egyáltalán nem működtek. :-(

Tapatalkkal küldve az én LG-D855 eszközömről
 
Az arduino saját feszültségszabályzóját szerintem érdemes volna teljesen megkerülni, és mindent egy külső 5 voltos tápról (vagy DC-DC konverter közbeiktatásával) működtetni. Nálam már akkor megbolondult az óra, mikor a 4-es relépanelt tesztelve , az a tápot az arduinóról kapta. Amint behúzott a relé, a soros porton figyelve az óra, mindenféle zagyavságot mutatott, pl 154:54:67
Szia Victor. Eddig ugy volt. Most kotottem az orat es az lcd-t az arduinora. Igy stabilabb. En azon agyalok hogy a nyomogombok bekoteset szurtam el valahogy. A feszultseg a dc-dc konverteren ugrik fel a nyomogomb hasznalatakor. Igaz nem tudom hogy a gomb vagy siman a 220as halozaton levo ingadozas okozza.

Tapatalkkal küldve az én SM-G900F eszközömről
 
Szerintem ez tapegyseg hiba lesz. Az hogy 220V megy a relen at nem szabad bajnak lennie. inkabb az hogy 1 rele altalaban 100mA fogyasztasu, ami eleg sok, es ez a dc-dc konverter, az olcsobbak kozul valo ahogy nezem. Birja biztos? En sima telos toltot hasznalok, de 2db-t.
1. arduino(nalam raspberryPi ami meg haaklisabb),
2. a relekre, ezek a relay board-ok direkt olyan bekotesuek hogy el lehet osztani a logikai aramkort a rele kapcsolo aramtol.

Asztalon mikor probaltad, megprobaltad mind a 8relet bekapcsolni egyszerre?
Mondjuk en ilyeneket is probalnek:
-Powerbankbol az arduinot elinditani?
-mondjuk hosszabbitobol huzok a relekbe masik 220V (remelhetoleg masik fazisbol, de legalabb biztositek legyen masik) es hogy ugyanugy viselkedik-e.
(Ajalhatom a regi PC-s tapegyseget is, az biztos stabil lesz.)
 
Szerintem ez tapegyseg hiba lesz. Az hogy 220V megy a relen at nem szabad bajnak lennie. inkabb az hogy 1 rele altalaban 100mA fogyasztasu, ami eleg sok, es ez a dc-dc konverter, az olcsobbak kozul valo ahogy nezem. Birja biztos? En sima telos toltot hasznalok, de 2db-t.
1. arduino(nalam raspberryPi ami meg haaklisabb),
2. a relekre, ezek a relay board-ok direkt olyan bekotesuek hogy el lehet osztani a logikai aramkort a rele kapcsolo aramtol.

Asztalon mikor probaltad, megprobaltad mind a 8relet bekapcsolni egyszerre?
Mondjuk en ilyeneket is probalnek:
-Powerbankbol az arduinot elinditani?
-mondjuk hosszabbitobol huzok a relekbe masik 220V (remelhetoleg masik fazisbol, de legalabb biztositek legyen masik) es hogy ugyanugy viselkedik-e.
(Ajalhatom a regi PC-s tapegyseget is, az biztos stabil lesz.)
Szia nem probaltam mind a 8at egyszerre kapcsolgatni de valoszinunek tartom hogy a dc-dc lesz a ludas amig arra volt kotve az lcd es az rtc is minden botlasnal nullazodott az ido vagy lefagyott az lcd. Amiota az arduinorol kapjak az aramot egyszer sem volt vele gond. Igazabol meg egy lehetoseg van az pedig a halozati tap ez 9v 1A boven elegnek kellene lennie de lehet ezzel is hiba mer kozos elosztoban van a 220 as csatlakozoval. Elso korben megprobalom usb-rol taplalni az ardurinot mert most egy y kabel viszi ketfele a dc-dc konverter van a masik agon. Ha ez nem jon be probalok egy masik tapegyseget a ledes vilagitasomon 12v 4a van. Ha az sem akkor csak a konverter lehet. Addig hasznalom az idozito funkciot mert erdekes modon az mukodik rendesen igaz csak egy 18w os led megy most rola.

Tapatalkkal küldve az én SM-G900F eszközömről
 
Utoljára módosított:
Szisztok lehet nem arduino problema de sajna villanyszerelo sem vagyok ezert kerdezek. A lenyeg az hogy asztalon tokeletesen mukodik minden, de ha fogyaszo van a 220as agon neha resetel, neha csak a kijelzo nem frissul. Amit tettem eddig az az hogy az 5v os kimenetrol levallasztottam az rtc es a kijelzo aram ellatasat, igy csak a relayokat viszi. 9v 1a-s tap viszi a kisaramos reszt. Igy jelentosen javult a helyzet de meg mindig 3 bol 1x valami tortenik [emoji3].
Pedig meg csak 2 fogyszto van a 8 bol rakotve. Amit eszrevettem hogy az 5v os kivezetesen merve a nyomogomb meggyomasakor neha felugrik 9-10 voltra, ilyenkor megis borul az egesz. Ha nincs hiba akkor is feljebb ugrik de csak 6v ig. Otlet esetleg?
View attachment 19235

Tapatalkkal küldve az én SM-G900F eszközömről
Tippek:
- Gomb belső felhúzóval
- DCDC-t használni (disszipatív festabokat kerülni - nem rosszak csak elavultak)
- érdemes színes kábelt használni legalább táphoz. (pl: sárga 12, piros 5, zöld 9 , fekete közös, stb... )
- Jelvezetéket legrövidebbre csinálni, i2c amúgy is eléggé szereti a zavart (habár láttam projectet, ahol szobákon húzta át a srác)

Nekem az az ötletem, hogy külső lehúzó ellenállást használsz a gombhoz és az 5V helyett a 9V tápot rántod rá, ekkor kontroller elkezd hibásan működni. (2009-ben elterveztem egy panelt és ez volt a gond :/)
Másik ötlet: Nekünk magyarokamarson lehalt a DCDC. Működött de terhelni nem lehetett (2RC szervó már instabillá tette)
 
Sziasztok!

Egy ide vágó kérdésem lenne.
Én arduino nanot használok általában, a bemenet (3db) 0V ra kapcsol 10k ellenállással, a kimenet pedig egy tranyón keresztül húz meg egy 12V relét (1K ellenállással) , van még rajta egy hőmérő és egy rtc ami 5V-ot használ
Idáig még tökéletesen működik.
De szeretném megkérdezni, hogy lehetne az arduino 5V-ját "könnyíteni" csak az rtc a hőmérő és a bemenetek külön táplálásával?
Kell csináljak megával vezérlőt és lesz 15 pwm kimenetem, 13 sima (relés), pár db bemenet, hőmérő, RTC
Szeretném megkérdezni ezek a vezérlők úgy vannak kitalálva, hogyha az összes lábán kint van az 5v akkor is stabilan működnek?

Köszönettel Laci
 
Tippek:
- Gomb belső felhúzóval
- DCDC-t használni (disszipatív festabokat kerülni - nem rosszak csak elavultak)
- érdemes színes kábelt használni legalább táphoz. (pl: sárga 12, piros 5, zöld 9 , fekete közös, stb... )
- Jelvezetéket legrövidebbre csinálni, i2c amúgy is eléggé szereti a zavart (habár láttam projectet, ahol szobákon húzta át a srác)

Nekem az az ötletem, hogy külső lehúzó ellenállást használsz a gombhoz és az 5V helyett a 9V tápot rántod rá, ekkor kontroller elkezd hibásan működni. (2009-ben elterveztem egy panelt és ez volt a gond :/)
Másik ötlet: Nekünk magyarokamarson lehalt a DCDC. Működött de terhelni nem lehetett (2RC szervó már instabillá tette)
Sajnos csak reszben ertem amit irsz, de ez az en hianyossagom. En is a nyomogombokra vagy azok bekotesere gondolok. Azok az arduino 5v es grd labairol kapjak az aramot. Ha megosztod velem pontosan mit csereljek mire igerem megteszem, es megkoszonom. Azert gondolom hogy a gombok korul van a hiba mert ha siman programbol kapcsolgatja a relayokat tokeletesen megy. De meglepo modon akkor is ha kihuzom a szorot az aljzatbol. Es uresen kapcsol a relay. Viszont ha visszadugom. Az eteto funkcional mar hanyatt is vagja magat. Altalaban 2x resetel a 3. alkalommal viszont mukodik. Ugyan ez a helyzet mindharom nyomogombos funkcional.

Tapatalkkal küldve az én SM-G900F eszközömről
 
A gomboknal az a bibi, hogy ha csak 5V -> kapcsolsz arduino labra, ez igy nem jo. Vannak rola szep irasok, de lenyeg az, hogy a kis vezetek ami a gombtol megy az arduino labra, az maga ugy mukodik mint egy antenna, es indukalodhat rajta "jel". Ezt a "felhuzo" "lehuzo" ellenallassal oldjak meg.

De jobb lenne ha leirnad pontosan mi mindent, milyet hasznalsz, es hogy van bekotve. Rajz segit
 
A gomboknal az a bibi, hogy ha csak 5V -> kapcsolsz arduino labra, ez igy nem jo. Vannak rola szep irasok, de lenyeg az, hogy a kis vezetek ami a gombtol megy az arduino labra, az maga ugy mukodik mint egy antenna, es indukalodhat rajta "jel". Ezt a "felhuzo" "lehuzo" ellenallassal oldjak meg.

De jobb lenne ha leirnad pontosan mi mindent, milyet hasznalsz, es hogy van bekotve. Rajz segit
A gombok bekotese: mindharom az andurinorol kapja az 5v ot es a foldet is. A nyomogomb egyik laba az 5 volt a masik laba egy 100k-s ellenalason keresztul kap foldet, es ugyan erre a labra van kotve a jel is. Remelem ertheto igy.

Tapatalkkal küldve az én SM-G900F eszközömről
 
A gombok bekotese: mindharom az andurinorol kapja az 5v ot es a foldet is. A nyomogomb egyik laba az 5 volt a masik laba egy 100k-s ellenalason keresztul kap foldet, es ugyan erre a labra van kotve a jel is. Remelem ertheto igy.

Tapatalkkal küldve az én SM-G900F eszközömről
Ahogy @Alexx írja arra gondoltam. használj belső felhúzó ellenállás (INPUT_PULLUP).
Így elég csak a GND-t vinned a gombos panelra.

A programban a logikád a gombokra megváltozik! NO -> NC (normally open -> normally closed)

Sziasztok!

Egy ide vágó kérdésem lenne.
Én arduino nanot használok általában, a bemenet (3db) 0V ra kapcsol 10k ellenállással, a kimenet pedig egy tranyón keresztül húz meg egy 12V relét (1K ellenállással) , van még rajta egy hőmérő és egy rtc ami 5V-ot használ
Idáig még tökéletesen működik.
De szeretném megkérdezni, hogy lehetne az arduino 5V-ját "könnyíteni" csak az rtc a hőmérő és a bemenetek külön táplálásával?
Kell csináljak megával vezérlőt és lesz 15 pwm kimenetem, 13 sima (relés), pár db bemenet, hőmérő, RTC
Szeretném megkérdezni ezek a vezérlők úgy vannak kitalálva, hogyha az összes lábán kint van az 5v akkor is stabilan működnek?

Köszönettel Laci
Ha nem terheled 100% hogy minden I/O-n lehet High szint, ha terheled (és nem túlterheled) akkor is :D

Könnyíteni -> DCDCről táplálni mindent.
 
@CsTom szerintem teljesen mast intezunk mint ami hibad van.(Szerintem a tapegyseg a ludas). Adj mar egy rajzot a bekotesedrol. Azzal rogton latnank, hogy mi lehet a ludas, ceruza papir, par vonal es kesz
 
@CsTom szerintem teljesen mast intezunk mint ami hibad van.(Szerintem a tapegyseg a ludas). Adj mar egy rajzot a bekotesedrol. Azzal rogton latnank, hogy mi lehet a ludas, ceruza papir, par vonal es kesz
Ma el voltam havazva de megcsinalom. Minden alkatresz legyen rajt ugye?

Tapatalkkal küldve az én SM-G900F eszközömről
 
Könnyíteni -> DCDCről táplálni mindent.

Ezt kifejtenéd kicsit bővebben?
Én most 7809 keresztül táplálom meg az ardut.
 
Back
Oldal tetejére