• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Építsünk akváriumvezérlőt Arduino-ból

egyedül a gumi kérdéses meddig bírja, de 1-2 évet majd csak kibír.
Én mondjuk vettem hozzá pótgumit, igaz nem pont olyant küldtek, hanem kicsit nagyobbat, és talán kicsit merevebb is. Az enyém 60ml/pec, de van ebből 100ml/perces is valószínű abba való. Tartósságról esetleg kérdezzétek meg k_zoltanka -t, az enyém csak 1-2 hónapot ment ez idő alatt durván fél liternyi tápot nyomott ki, aztán eladtam azt az akváriumot az új meg még csak tervben van, viszont Zoltán vett olyan vezérlőt amiben 3 ilyen pumpa dolgozik, és ha jól számolom már bő fél éve megy neki, esetleg kérdezzétek meg ennyi idő után hogy muzsikál. Ezt a videót, egyik beszélgetésünkkor osztotta meg velem
!
 
Szerinted alkalmas lehet elpárolgott víz utántöltésre is? Vagy azért ne legyen telhetetlen az ember?
Szerintem is teljesen jó, erre a célra is, napi szinten max 10-50ml között lehet párolgás, víz kémiailag stabil nem bántja a gumit, jó sokáig bírnia kell.
 
Szerintem is teljesen jó, erre a célra is, napi szinten max 10-50ml között lehet párolgás, víz kémiailag stabil nem bántja a gumit, jó sokáig bírnia kell.
Korábban találtam egy írást a GHL pumpáról, ami dettó ugyanaz a szerkezet mint az enyém, és én inkább azt látom, hogy a gumi a folyamatos "lapítgatástól" idővel elfárad, és ilyenkor már nem is szállít annyi folyadékot, szilikonozni meg sajna nem lehet. Igazából a cikk is csak arról szólt, hogy kell kicserélni a gumit, de az sem vészes mivel minden úgy van csak összepattintva. Kíváncsiságból még én is szétszedtem
14826171_90abf1d47ca1c37900f3616e6a38659d_m.jpg

Az ominózus írásból, egy GHL pumpa, elfáradt kicsit meglapult gumival (sajna nincs adat mennyi ideig bírta):
17933265_885cc9b8f87aa3f39a44a0430eb720f5_m.jpg

Mondjuk a Kínait puha szilikongumival küldik, a GHL-t pedig ezzel a fehér, talán kaucsuk gumival, nem tudom melyik a tartósabb.

Persze visszatérve a problémára, lehet próbálkozni DIY megoldásokkal, de az ilyen próbálkozásaim nekem ez nem egyszer kudarcba fulladtak, és a végén gyári megoldás lett.

Szervós megoldás amúgy nekem is tetszik, pláne hogy arduinoval is lehet vezérelni. Én is kóstolgatom kicsit a modellezést, de csak parketta alátétes gépekkel :) , így csak 9 grammos szervó van itthon, és azt hiszem az gyengécske lenne hozzá, így gondolom legalább "park" méretű, 30 gramm körüli kellene hozzá. De a legolcsóbb is a HK-nál 6-7 dolcsi, persze fémfogaskerekesből+ posta , gondolom egy fecskendő nem egy nagy összeg, de a visszafolyásgátlóért, amiből kettő kell , az már +1000Ft.
Összességében, nekem az jön le, hogy kis plusz költségért inkább a gyári megoldás, de persze barkácsolni azért jó dolog :)
 
Meggyőztetek, útban hazafelé a 4 pumpa.
A fecskendős megoldás a fentiek miatt alapból ki volt zárva (sokat kell vele foglalkozni)
A pumpákat MOSFET vezérli majd arduinoval, akár csak a LED világítást, ami szintén készülőben van. (Leváltom a T5-öt)

PH szondát nézegettem az webshop link moderálva-en.
Ezt lesz nehéz jól leprogramozni, mert ha mágnesszelep vezérli a CO2 adagolást, akkor ingadozhat a CO2 szint ami algásodáshoz vezet. Jó lenne valami elektronikusan állítható tűszelep, mert akkor pl. az előzőnapi statisztika alapján tudná korigálni a beállítást, és akkor nem ingadozna a szint. (itt lehet tűszelep + szervó lehet a jó megoldás)
A gond az, hogy a reaktoros beoldásnak nagy a "tehetetlensége" így a változtatás után a hatásra viszonylag sokat kell várni, így nekiállhat "ingani" a rendszer.
 
Azt hiszem RC vitorlás hajókhoz van olyan szervő ami nem csak 180° körül mozog, ha jól értelmezem vitorlás hajók vitorlájának felhúzására, vagy mozgatására szolgál (SW5513-4MA sailwinch Servo), (bár valahol , talán a youtube-on, láttam, hogy egyszerűen kireszelték a szervóból az ütközőket ) , ezzel lehetne tekergetni a tűszelepet. Én korábban gondolkodtam, a PH elektródán, de pont az ingadozás miatt nem foglalkoztat a dolog. ráadásul, ha jól tudom a vízben is lehet némi ingadozás, és pont erre jó a tartós teszt mert lassan reagál a vízben lévő oldott CO2-ra.
 
A pumpákat MOSFET vezérli majd arduinoval, akár csak a LED világítást, ami szintén készülőben van. (Leváltom a T5-öt)
Kíváncsi lennék, tervezel-e napfelkeltét vagy hasonló fényerőszabályzást? Nekem is van itthon 20db 3W-os Cree LED-em, és hozzá 2db áramgenerátoros táp. Ha jól sejtem ennek kimenetét nemigazán ajánlatos PWM funkcióval szaggatni, mert szétvágja a LED-et, valahol olvastam, hogy ezeknél csak a táp bemeneténél szabad kapcsolni . Viszont a Pover LED-ekhez meg kell az ilyen táp, hogy ne menjenek tönkre. Amennyire tudom, ahogy melegednek úgy több áramot vesznek fel, amitől még jobban melegednek amíg szét nem mennek. Vagy sima tápot kell használni, csak ebből megfelelő áramerősségűt?
Amiről még tudok, hogy vannak angolul BUCK Constant Current Power Supply-nak nevezett szabályzók amik lehatárolják az áramerősséget, és ez mellett az arduino PWM jelét is rá lehet kötni.
 
Kíváncsi lennék, tervezel-e napfelkeltét vagy hasonló fényerőszabályzást? Nekem is van itthon 20db 3W-os Cree LED-em, és hozzá 2db áramgenerátoros táp. Ha jól sejtem ennek kimenetét nemigazán ajánlatos PWM funkcióval szaggatni, mert szétvágja a LED-et, valahol olvastam, hogy ezeknél csak a táp bemeneténél szabad kapcsolni . Viszont a Pover LED-ekhez meg kell az ilyen táp, hogy ne menjenek tönkre. Amennyire tudom, ahogy melegednek úgy több áramot vesznek fel, amitől még jobban melegednek amíg szét nem mennek. Vagy sima tápot kell használni, csak ebből megfelelő áramerősségűt?
Amiről még tudok, hogy vannak angolul BUCK Constant Current Power Supply-nak nevezett szabályzók amik lehatárolják az áramerősséget, és ez mellett az arduino PWM jelét is rá lehet kötni.
Szia!

Igen tervezek, viszont én feszültséggenerátoros tápot használok. 24V 155W ipari fémtokozott cucc. Erre lesz 75W-nyi led, szóval azt biztosan kiszolgálja. Ennek a kimenetét lehet szaggatni PWM-el. Ha mindenképpen kell az áramgenerátor, akkor az áramot vissza tudod mérni egy sönt segítségével, ezt felerősítve mehet a jel az arduino-nak, ott pedig megírod rá a programot.
Üdv.
 
Én nem vagyok nagy elektronikai szaki, gondolom, ha megfelelően szétosztod a tápod kimenetén a LED sorokat, akkor nem valószínű, hogy gond lesz. Az én 3 wattos Cree ledjeim max 1A-el terhelhetőek, fényerejük, élettartamuk nagyban függ mennyire pörgeti az ember. Áramgenerátoros táp amit hozzá vettem fix 0.9A kimenetű, feszültség pedig 20-36Voltig változhat, de ezt a belső elektronikája szabályozza. Mivel a LED-ek max 3,7 voltos feszültséggel mennek így 10 darabot tudok sorba kötni. Nálad meg gondolom akkor úgy kell majd variálni, sorosan, párhuzamosan kötözgetni a LED-eket, hogy ne lépd át a LED max áramerősségét. Bár nem írtad Power vagy valami sima nagy fényerejűt használsz
Korábban találtam pár Arduinos könyvet a neten, az egyikben van valamiféle LED fényerőszabályzás. Talán tudod használni ;)
17956161_6671d068ea234dc707e1da49fd54d108_m.jpg

Kód beillesztése:
int ledPin = 11;
int analogPin = 2;
int startupSeconds = 20;
int turnOffSeconds = 10;
int minOnSeconds = 300;
int maxOnSeconds = 1800;
int brightness = 0;
void setup()
{
pinMode(ledPin, OUTPUT);
digitalWrite(ledPin, HIGH);
pinMode(14, OUTPUT); // Use Analog pins 0 and 4 for
pinMode(18, OUTPUT); // the variable resistor
digitalWrite(18, HIGH);
int analogIn = analogRead(analogPin);
int onTime = map(analogIn, 0, 1023, minOnSeconds, maxOnSeconds);
turnOn();
delay(onTime * 1000);
turnOff();
}
void turnOn()
{
brightness = 0;
int period = startupSeconds * 1000 / 256;
while (brightness < 255)
{
analogWrite(ledPin, 255 - brightness);
delay(period);
brightness ++;
}
}
void turnOff()
{
int period = turnOffSeconds * 1000 / 256;
while (brightness >= 0)
{
analogWrite(ledPin, 255 - brightness);
delay(period);
brightness —;
}
}
void loop()
{}
 
Így van, power ledek, 5 darab kerül sorba, így 5 külön csoportom lesz, mivel 25 db 3w-os ledem van.
A kapcsolás amit linkeltél ilyen teljesítményre nem jó. A programkód vagy valamely része lehet hogy használható, majd átnézem.
 
Sikerült életet lehelni a Megámba.
Pár dolog ami megkönnyíti mások életét:
Óra beállítással sokat szívtam, megánál 20,21 lábon van az SDA,SCL unonál A4,A5.
A program rész ami az időbeállításhoz kell így néz ki:
#include <SoftI2C.h>
#include <DS1307RTC.h> //DS3232 át kell írni DS1307 ha az van nekünk, mert nagyobb dumpba akarja menteni az adatokat, és nem fog sikerülni neki.
#include <avr/pgmspace.h>
#include <string.h>

SoftI2C i2c(20, 21); // értelemszerűen SDA SCL
DS1307RTC rtc(i2c); //DS3232->DS1307
char buffer[64];
size_t buflen;
A tesztelős rész ugyanaz és jó.
Program rész, ami az első oldalon van nem akart működni, kicsit máshogy csináltam és jó lett:
Egyszerűsítettem pár dolgot egy alap programot csináltam kezdésnek.
ÉS helyett VAGY-ot használtam, csak így sikerült működésre bírni, nem tudom ez a MEGA marhasága vagy más.
Kód beillesztése:
#include <Wire.h>
 
int hour;
int minute;
int second;
int relPin =36;//vilagitas kimenet
 
 
void setup()
{
  Serial.begin(9600);
  Wire.begin();
  pinMode(relPin,OUTPUT);
 
}
 
void loop()
{
 
 
Wire.beginTransmission(104);
Wire.write(0x00);
Wire.endTransmission();
Wire.requestFrom(104, 7);
second = Wire.read();
minute = Wire.read();
hour = Wire.read();
 
hour=hour/16 * 10 + hour % 16;
minute=minute/16 * 10 + minute % 16;
second=second/16 * 10 + second % 16;
 
 
Serial.print(hour);
Serial.print(":");
if (minute < 10) { Serial.print("0"); }
Serial.print(minute);
Serial.print(":");
if (second < 10) { Serial.print("0"); }
Serial.print(second);
Serial.print("\n");
delay(1000);
 
 
 
// Vilagitás (be) and (ki) ha 10:10 kor szeretned bekapcsolni, akkor 10x60+10=610, ezt ird be, hasonló az eljárás, a kikapcsolási idővel
 
  if (hour*60+minute<530 or hour*60+minute>1260)
  {
    digitalWrite (relPin, HIGH);
  }
    else
      {
      digitalWrite (relPin, LOW);
      }
 
}

IMG_20130301_202023_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Garatula a vezérlődhöz, szépen összeállt, meg kicsit rendezettebb is a szalagkábelek miatt mint amit én összeraktam :) , nálam UNO R3-ason működött a program, pár napig teszteltem is csak utána másoltam be a fórumba. Így tényleg a Mega-nak valami nem tetszhet benne. :mad::)
 
Sziasztok!

Ez az első hozzászólásom, ezért pár szót magamról: Boldizsár Iván vagyok, Nyíregyházán lakom. Hobbim az elektronika, programozás, RC modellezés és gyerekkorom óta ismét (januártól) az akvarisztika. Nagyon megtetszettek a növényes akváriumok ezért januárban elindítottam első növényesem. Az első két hobbim által szerzett tapasztalat nagyon jól jött. :)
A napfelkeltés ötlettel kapcsolatban osztanám meg az én fényerő szabályzómat. :) Igaz, nem Arduino (szeretem magam csinálni teljesen az áramköröket), de ötletnek hátha jól jön!
Remélem sikerült a képek beillesztése:



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

A világításom 72W 5m hidegfehér LED szalag. 5 csíkot ragasztottam egy régi mechanikus kijelzőtáblára, ez az armatúra. Szükségem volt egy fényerő szabályzóra. Mivel van itthon pár Attiny13, ezért ezzel csináltam. Az egyik A/D bemeneten van egy poti és az egyik PWM kimenet hajt egy N-FET-et. A LED szalag melegszik teljes fényerőn, de nem vészes, szerintem a sok LED + ellenállások + vezetősáv összegződik. Nos, ha már mikrovezérlő szabályozza a fényerőt, miért ne indulna bekapcsoláskor fokozatosan? Így a halak nem stresszelnek a hirtelen fénytől. Arra gondoltam, hogy az egészet egy kapcsolóóra kapcsolja. Ebben eddig semmi rendkívüli nincs. Tovább gondolva az egészet kitaláltam, hogy mérje a mikrokontroller a világítás idejét. :) Ezért még egy A/D bemenetet igénybe vettem, ami érzékeli amikor a feszültség 5V-róé kb. 3V-ra csökken. Ekkor a számláló regiszter értékét elmenti EEPROM-ba. A következő bekapcsolásnál már a lekapcsolás előtt elkezdi csökkenteni a fényerőt. :) Persze van még pár apróság, pl. csak akkor mentem az új értéket, ha az előzőtől pár perccel eltér. Egyelőre ennyit tud, természetesen tovább fejleszthető áramszünet-védelemmel is.
Íme a kód:
Kód beillesztése:
/*
    18750Hz @ 4,8MHz
    37500Hz @ 9,6MHz
    4687.5Hz @ 9,6MHz & clk/8
*/
 
#define F_CPU 9600000UL
 
#include <avr/io.h>
#include <avr/interrupt.h>
//#include <util/delay.h>
 
 
#define PWR        2
#define POT        3
#define PWM        OCR0A
 
#define CUTOFF    300
 
volatile unsigned short div = 4687, min = 0;
volatile unsigned char sec = 0, dim = 0;
 
 
void init_io(void)
{
    PORTB = 0;
    DDRB = 0x01;
    DIDR0 |= (1<<ADC2D)|(1<<ADC3D);
}
 
 
unsigned short adc_read(unsigned char ch)
{
    unsigned char adlow,adhigh;
 
    ADMUX &= ~0x03;
    ADMUX |= ch & 0x03;
    ADMUX |= (1<<REFS0);    // Internal Ref.
 
    ADCSRA=(1<<ADEN)|(1<<ADPS2)|(1<<ADPS1)|(1<<ADPS0);
 
    ADCSRA |= (1<<ADSC);
    while(bit_is_set(ADCSRA,ADSC));
    adlow=ADCL;
    adhigh=ADCH;
    return((uint16_t)((adhigh<<8)|(adlow & 0xFF)));
}
 
void init_pwm(void)
{
    TCCR0A |= (1<<COM0A1)|(1<<COM0A0)|(1<<WGM01)|(1<<WGM00);
    TCCR0B |= (1<<CS01);
 
    TIMSK0 |= (1<<TOIE0);
}
 
void ee_write(unsigned char addr, unsigned char data)
{
    EEAR = addr;
    EEDR = data;
 
    while(EECR & (1<<EEPE));
    EECR = (0<<EEPM1)|(0>>EEPM0);
    EEARL = addr;
    EEDR = data;
    EECR |= (1<<EEMPE);
    EECR |= (1<<EEPE);
}
 
unsigned char ee_read(unsigned char addr)
{
    while(EECR & (1<<EEPE));
    EEARL = addr;
    EECR |= (1<<EERE);
    return EEDR;
}
 
int main(void)
{
    unsigned short poti;
    unsigned short power, prev_min, tmp;
    unsigned char pot;
 
    init_io();
 
    PWM = 255;
    init_pwm();
    sei();
 
    for(unsigned char i=0;i<16;i++) { power = adc_read(PWR); poti = adc_read(POT); }
 
    while(sec < 16);
 
    prev_min = ee_read(0);
    prev_min = prev_min << 8;
    prev_min |= ee_read(1);
 
    power = adc_read(PWR); poti = adc_read(POT);
    pot = ((poti >> 2) & 0xff);
    if(prev_min > (unsigned short)pot) prev_min = prev_min - pot;
 
    while(1)
    {
        power = adc_read(PWR); poti = adc_read(POT);
        pot = ((poti >> 2) & 0xff);
 
        if(power < CUTOFF)
        {
            power = 0;
            PWM = 255;
 
            tmp = ee_read(0);
            tmp = tmp << 8;
            tmp |= ee_read(1);
 
            if(tmp > min) {    tmp = tmp - min; } else { if(tmp < min) tmp = min - tmp; }
            if(tmp == min) tmp = 0;
            if(tmp > 20 && min > 16)
            {
                ee_write(0,((min >> 8) & 0xff));
                ee_write(1,(min & 0xff));
            }
 
            while(1) { asm volatile("nop"); };
        }
 
        if(min >= prev_min)
        {
            if(PWM < 255)
            {
                if(tmp != min) { tmp = min; PWM++; }
            }
        }
        else
        {
            if(min <= pot) PWM = (~min) & 0xff; else PWM = ~pot;
        }
 
    }
}
 
ISR(TIM0_OVF_vect)
{
    div--;
    if(div == 0)
    {
        //div = 4687;    // 1mp
        //div = 1172;    // 0,25mp
        div = 586;        // 0,125mp
        sec++;
        if(sec == 60) { sec = 0; min++; }
    }
}
tempiiz.png
 
Itt mindenki modellezik is?? :D
Közben megérkeztek a pumpák, a relék, valamint a kijelző is.
Még pár apróság hiányzik, aztán készül a doboz, majd végül a programnak is nekiállok.
 
Ilyenek a hobbisták. :)
Csináltam én is egy vezérlő féleséget. Minimum Atmega16-ot kellett volna használni, mert a 8-as programmemóriája majdnem megtelt. Van három nyomógomb, egy 2x16-os kék LCD. Ha megérkezik a doboz, a hátulján lesz 3db IP54-es beépíthető (kék) dugalj.
A következőket tudja jelenleg:
- 3 csatornás kapcsolóóra perces felbontásban. Áramkimaradás nem zavarja meg, aminek mennie kell menni fog, aminek nem, az nem ha visszakapcsolják az áramot.
- van egy kapcsolható 12V-os kimenet pl. légpumpa motornak
- tud vezérelni 4 szervót. Ebből 3 tápozás jellegű, tehát húz - szünet - tol (fecskendőket). A negyedik szervó ku-be kapcsoló jellegű. Ez egy olyan fecskendőt működtet, amit kb 1ml-nél kifúrtam 1mm-es fúróval. :D Ez az úgynevezett "nyomástalanító szelep" az élesztős CO2-höz. Egész jól bevált, jól bírja a nyomást.
Természetesen ez is "free project".
 
Sziasztok,

nagyon jó projectek, épp valami hasonlót szeretnék én is csinálni :) A fejlesztés egy dip tokos atmega8-al és egy darabka próbanyákkal folyik, de ahogy nézem már a jelenlegi állapothoz sem lesz egyszerű pcb-t tervezni :\

Első körben hőmérséklet és átfolyás mérésre gondoltam, időzíthető led világításra napfelkeltével meg persze időzíthető mágnesszelep kapcsolással, a későbbiekben pedig jönne egy peltier-es hűtő-fűtő egység. A co2 adagolás egyelőre engem sem foglalkoztat. Igaz felmerült már több ötlet, pl. sötét házba helyezett dropchecker figyelése valami bontott ccd-vel, de mivel meg kell világítani a "leolvasáshoz" ez ugyanúgy karbantartásigényes, mint a ph szonda - akkor meg már mindegy ha kézzel állítok időnként egyet a szelepen. Az elején maximum egy nyomásmérő fog kerülni a mágnesszelep elé, hogy ha elszáll a reduktor és elkezd ömleni a gáz el tudja zárni.

Ledből elsőre 10W-os cob példányokat néztem, ezeket CAT4101-ekkel hajtanám meg. A maximális áram egy ellenállással beállítható, a beállított tartományon belül pedig PWM vezérelhető. Sajnos úgy tűnik az olcsó 10w példányok kb. annyit is érnek amennyibe kerülnek, így elképzelhető, hogy végül cree ledekből fogok építkezni. Ha valakinek esetleg van lehetősége méréseket végezni rendelnék azért pár darabot :)
 
Először is köszönet Victornak, hogy figyelmünkbe ajánlotta ezt a lehetőséget.

Bemutatom a saját megoldásom, amely az én igényeimhez és jelenlegi összeállításomhoz született.
Természetesen bárki felhasználhatja, a programot is közzéteszem, szabadon lehet alakítgatni.

Amit nekem (jelenleg) működtet az Arduinos megoldásom:
1. Világítás be-kikapcsolása, napkelte-napnyugta a Led szalagos világításomhoz.
2. Fényerő szabályzás Potméterrel.
3. CO2 be-kikapcsolása.
4. Éjszakai világítás ( 2W kék Led) be-kikapcsolása.
5. Szűrő "etetőgomb". Megnyomásra kikapcsol a szűrő, újbóli megnyomásra visszakapcsol.
DE a leállítás után x perccel (ez most 4 percre van állítva) mindig automatikusan visszakapcsol a szűrő!
6. Hőmérséklet érzékelő sensor, hűtőventillátor vezérlése.
7. Dózispumpa (nekem csak 1 db, carbo adagoláshoz kell) vezérlése.
8. LCD display-n fontosabb paraméterek (dátum, idő, be-kikapcsolási idők, hőmérséklet, LED feszültsége) kijelzése.
LCD display háttérvilágítás ki- bekapcsolása fotó tranzisztorral.

Hardver: 1 db. Arduino UNO alappanel.
4QSsPCigGMpfVa0Gqm1ZZC

1 db. óramodul. 1 db 4 relés relé modul:
5arcHvRlq496oFmAovNvYM

1 db 4 csatornás MOS-Fet modul:
4043satvEhXOY4YFr7GDwx

1 db dózis pumpa. 1 db DS18B20-s hőmérséklet érzékelő, vízhatlan kivitel:
0zk70MqChMt3UWy00gDKU6

1 db I2C vezérlésü 16x2 karakteres Lcd kijelző. 1 db. sensor shield panel - a sok csatlakozást
könnyebb szerelni:
6pw4kZ58VqIC3c3g0YBBAT

1 db. táp + DC-DC átalakító. 1 db. DIN sínes szerelő doboz:
15wiZBVLYb8lEE7qEGZEhP

4 db. DIN sínre szerelhető dugalj.
0gbtW77UpCCAbgcGyacJeQ

Vezetékek, nyomógomb, potméter, fotó tranzisztor, pár ellenállás, csatlakozók, DC aljzatok,DC dugók.

A teljes áramkör rajza:
3dp1ziXNCQxkoqcQrVlHHM

A jelenlegi (2013-04-05) állapot:
Program a hűtőventi vezérlés kivételével megírva. Az eddig megírt részek működése kipróbálva.
Dózispumpa kivételével összerakva, a működés kipróbálás alatt.
A gond: pontatlan az óra. Röhej, hogy kvarckristály modulos óra 10-15 másodpercet siessen 1 nap alatt.
Mivel a ds1307-es modullal gondjaim voltak, ezért megrendeltem egy DS3231-s modult.
Ez hőkompenzált, állítólag preciziós kivitel - reménykedem, hogy jó lesz.
Ha már megírtam a nyári időszámításra való átállást is, ne kelljen állandóan időt beállítgatni.
 
A pontatlanság kiküszöbölésére nem gondolkoztál esetleg DCF77 szinkronon? Lehet kapni megfelelően hangolt antennát vagy akár kész modult is, és mintha arduino kódot is láttam volna valahol.
 
Igen, láttam, van library is hozzá. De nehogy már a 21-dik században ne lehessen tisztességes órát csinálni!
Az első orosz karórám pontosabb volt ezeknél a szemeteknél, amit árulnak.
 
Annyit lehet csinálni DS1307-el hogy ráraksz egy pár pf-s forgókondit és belövöd a frekit pontosan 32768Hz-re. Mondjuk ehhez kell egy szkóp.Sajnos a legtöbb óramodul amivel én találkoztam ilyen volt.
 
Back
Oldal tetejére