• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Fontos Akvárium fotózás

akkor semmi gond, bár a D90 egy régebbi konstrukció és nem tudom, hogy van-e rajta "live view" (élőkép) ami megkönnyítené a fotózást!
Hajrá - és, ha valahol elakadsz akkor hívj, egész nap fel tudom venni!
:)
 
akkor semmi gond, bár a D90 egy régebbi konstrukció és nem tudom, hogy van-e rajta "live view" (élőkép) ami megkönnyítené a fotózást!
Hajrá - és, ha valahol elakadsz akkor hívj, egész nap fel tudom venni!
:)
Nagyon aranyos vagy koszonom.
 
Sziasztok
Remélem ide vág a téma :)
Nikon d90 , sigma DC 17-70mm 1:2,8-4,5 macro hsm objektivvel kaptam kölcsön a hétvégére. Érdekelne, hogy alkalmas-e maga ez a szett versenyfotó elkészítésére? Teljesen láma vagyok a témában. Nem én fényképeznék csak most egy ilyen gép lapul itt.
Köszönöm és ha off akkor a válaszok után törlöm.
Köszönök minden segítséget, hozzászólást és véleményt. Kérdésem oka fogyottá vált.
 
Sziasztok! Szerintetek mennyire lenne baj ha a versenyre keszult kep tetejebol vagnek?Mivel nem lett bevisszintezve amikor raktam ossze es balrol jobbra lejt az akva legalabb egy centit, es eleg hulyen nez ki hogy a jobb oldala full tele a bal meg hezagos.
 
Sziasztok! Szerintetek mennyire lenne baj ha a versenyre keszult kep tetejebol vagnek?Mivel nem lett bevisszintezve amikor raktam ossze es balrol jobbra lejt az akva legalabb egy centit, es eleg hulyen nez ki hogy a jobb oldala full tele a bal meg hezagos.
Sokkal szerencsésebb lenne a fénykép utómunkája során korrigálni a lejtést, photoshoppal tudod dönteni, forgatni, stb. Akár jpg-t is tudsz vele igazítani.
 
Utoljára módosított:
Ez szerintem magát ezt a problémát nem oldaná meg, vagy igen?
Ezt valóban nem. Viszont a víz vízszintben van, az üvegek meg merőlegesek egymásra, ergo ha a kép forgatásával vízszintbe állítja a víz szintjét, akkor a függőleges oldalak nem lesznek függőlegesek. Vagyis a forgatással a függőleges éleket kellene beállítani függőlegesre. Torzítással (perspective) a víz szintjét is be lehet így állítani vízszintesre (Sanyi szerintem erre gondolt) de a víz és az üveg teteje ettől még nem lesz párhuzamos. Azt a részt amúgy is le szokták vágni. Szerintem ennyi simán belefér.
 
Utoljára módosított:
Sokkal szerencsésebb lenne a fénykép utómunkája során korrigálni a lejtést, photoshoppal tudod dönteni, forgatni, stb. Akár jpg-t is tudsz vele igazítani.
Igen, ezeket probaltam, de ahigy @Jopet is mondja igy borult az egesz. Szoval ugy dontottem, h annyit vagok a tetejebol, h a bal oldalon meg eppen latszodjon a vizszint a jobbon meg nem, sztem egesz jo lett, de majd meglatjatok osszel :)
 
Igen, ezeket probaltam, de ahigy @Jopet is mondja igy borult az egesz. Szoval ugy dontottem, h annyit vagok a tetejebol, h a bal oldalon meg eppen latszodjon a vizszint a jobbon meg nem, sztem egesz jo lett, de majd meglatjatok osszel :)
Szerintem megoldható utómunkával, ha nem is az akvárium középpontja körüli forgatással, hanem a függőleges középvonalat mint tengelyt használva a bal ill. a jobb oldalak fordításával ( Jopet ezt nevezhette torzításnak) és mindezt kombinálva az egész kép döntésével. A gyakorlatban ez egyszerűbb, mint ahogy hangzik. Persze, ha a vágással is jól néz ki, akkor kár piszmogni ezekkel. A vágás talán akkor nem lehet megoldás, ha a teljes vízfelszín látszik, hiszen akkor a hátsó vízszint sem lesz merőleges az oldalakkal. A Tied, a részlet képekből ítélve nem ilyen, ezért lehet a vágás is megoldás. Majd ősszel jól megnézzük.:)
 
Utoljára módosított:
Sziasztok!
A segitségeteket szeretném kérni.Adott a nemrég beszerzett 70D-m.Van hozzá egy 18-135 STM objekív.Mi van ha szeretném az akváriumot is fotózni.A makró objektívek elég húzóssak,így maradna a közgyűrű.No de milyent.Ajánlanátok nekem ,milyent lenne érdemes vennem?Köszönöm
 
Sziasztok!
A segitségeteket szeretném kérni.Adott a nemrég beszerzett 70D-m.Van hozzá egy 18-135 STM objekív.Mi van ha szeretném az akváriumot is fotózni.A makró objektívek elég húzóssak,így maradna a közgyűrű.No de milyent.Ajánlanátok nekem ,milyent lenne érdemes vennem?Köszönöm
Vegyel macro elotetlencse szetett, az olcsobb a kozgyurunel is. Phottix es baratai.
 
Sziasztok.
Tudom egy eléggé buta kérdés viszont felteszem, hátha valakinek azért van jó tanácsa az üggyel kapcsolatban.
Nos igazából egy választás lenne hogy melyikkel lenne érdemesebb fotóznom az akváriumomat. Van egy Nikon D7000 gépem (tudom tudom, Canon jobb... :D ) És ehhez egy 18-140 zoom objektív illetce egy fix 50mm 1.8G fényerős objektívem. Mit mondtok, melyikkel lenne a legtökéletesebb képet kihozni? Én fényerősre tippelnék, de hátha van érvetek a másik mellett, próbálkoztam már mindkettővel igazából, de most a tökéletesre gyúrok rá :D
 
Ha próbáltad mindkettőt és nem láttál különbséget, akkor nehéz lenne látatlanul tanácsot adni. Általánosságban: a fix 50mm-es egy jobb minőséget feltételez, a zoom objektívvel pedig sokkal jobban tudsz játszani a különböző mélységek megjelenítésével.:)
 
Sziasztok.
Tudom egy eléggé buta kérdés viszont felteszem, hátha valakinek azért van jó tanácsa az üggyel kapcsolatban.
Nos igazából egy választás lenne hogy melyikkel lenne érdemesebb fotóznom az akváriumomat. Van egy Nikon D7000 gépem (tudom tudom, Canon jobb... :D ) És ehhez egy 18-140 zoom objektív illetce egy fix 50mm 1.8G fényerős objektívem. Mit mondtok, melyikkel lenne a legtökéletesebb képet kihozni? Én fényerősre tippelnék, de hátha van érvetek a másik mellett, próbálkoztam már mindkettővel igazából, de most a tökéletesre gyúrok rá :D
Nem a váz, hanem az objektív, a világítás és sok minden más számít. Nekem is ez a két objektív áll rendelkezésre, az 50-es portéra klassz, de nekem a zoom objektív jött be, hiába roszabb az f értéke. Egyszerűen közelebb tudok menni, (értsd: közelebbről tudok éles képet exponálni) és innen már a nagyobb f értéke az 50-esnek meg is szűnt előnynek lenni. Bizonyára mások máshogy gondolják, az az én személyes tapasztalatom. A saját akváriumomat is így fotóztam, az utóbbi években pedig @keszalvo barátom akváriumát.
üdv, mg
 
Ha próbáltad mindkettőt és nem láttál különbséget, akkor nehéz lenne látatlanul tanácsot adni. Általánosságban: a fix 50mm-es egy jobb minőséget feltételez, a zoom objektívvel pedig sokkal jobban tudsz játszani a különböző mélységek megjelenítésével.:)

Nem a váz, hanem az objektív, a világítás és sok minden más számít. Nekem is ez a két objektív áll rendelkezésre, az 50-es portéra klassz, de nekem a zoom objektív jött be, hiába roszabb az f értéke. Egyszerűen közelebb tudok menni, (értsd: közelebbről tudok éles képet exponálni) és innen már a nagyobb f értéke az 50-esnek meg is szűnt előnynek lenni. Bizonyára mások máshogy gondolják, az az én személyes tapasztalatom. A saját akváriumomat is így fotóztam, az utóbbi években pedig @keszalvo barátom akváriumát.
üdv, mg

Köszönöm az összefoglaló válaszokat, szerintem már meg is győződtem hogy a 18-140el teszek egy próbát, mindkettővel fogok készíteni pár fotót és majd kiderül melyik lesz az igazi végül, de az valóban tény hogy 18-50mm között is lehet játszani a zoomal, na mindjárt meglátom :)
 
Tegnap megvolt az első versenyfotózásom, hát mondanom sem kell ennyi csalódás még nem ért a saját teljesítményemben. No meg az objektívemében.

Már harmadszor próbálkozom. Előző scape-el már kétszer akartam jelentkezni, direkt csak azért, hogy rutint szerezzek, mert elolvasni más mint meg is tenni. Eddig mindig jött egy alga bumm, vagy sziklaomlás ami miatt kimaradt a tényleges fotó. Azokból is tanultam.

Ne nyúlj lényegeshez fotózz majd módosíts hátha az lesz az utolsó. :D No meg fotózz előtte egy hónappal is, hátha valami történik.

Világításnak az akvárium eredeti világítását használtam (0,77w/l), plusz ugyanennek az akvának egy régebbi lámpáját toltam hátra, hogy kicsit hátulról világosabb legyen (0,35w/l)

Egy 170e-es Sigma 17-70-esel próbálkoztam egy Canon 70D-n. S hihetetlen részletszegény képet csinált. Azon már túl vagyok, hogy nem 17mm-el próbálkozom mert ott nagy a hordóhatás, 20-22 környékén egészen rendbe jön. Aztán blendével lehet még növelni a részletgazdagságot. Általánosságban elmondható, hogy az alsó érték (f2.8) fölött kettővel adja minden objektív a maximumot. Nekem ez f5.6, de még f6.3-on is a csúcson van. De a csúcs se túl sok. Van egy 300e-es 150mm-es Sigma macro obim is, ahhoz hasonlítva tudom mennyire ég és föld.

Na mindegy, nem is ez a lényeg.

Kiszedem a szűrőt, Twinstart, DC-t, Skimmert. Megállt az élet az akvába, bármilyen kosz, levél szabadul el, az megáll az akva közepén és ott lebeg. :(
S értelemszerűen a kristálytiszta víz a kütyük kiszedése után hagyott maga után némi koszt, nem jelentős, nem valós, de mégis ordít.

A fő növényzetem a sziklás képen montecarlo és cuba. Nem tudom honnan de végtelenségig ontották magukból a kis levélkéket. Mindig volt 3 nagyobb csomó ami úszott, ami előtte nem volt, ha kiszedtem jött 3 másik. Előtte miért nem? :)
Szerintem kb. 1,5 óráig is vacakolta és a szűrők álltak amikor azt mondtam most már elég ilyen lesz és kész.

Visszapakolás előtt azért megnéztem, hogy milyenek lett az általam legjobbnak vélt utolsó képek s hát a rutintalanságomból adódóan bubiztak a növények és mind ronda. :(

Gyorsan kikapcsoltam a fényeket 6-7 percre, aztán egy gyors visszakapcsolás után lőttem pár bubimenteset. Ezeket már meg sem néztem. Remélem lesz egy használható, de még 2 hétig próbálkozhatom. Bemelegítésnek jó volt.

Azonkívül vagy beég a teteje a növényeknek és az akvárium közben szép, vagy jó a felső 3 centi, de lent sötét van. 60cm magas akváról van szó.

Két kérdésem született ebből a kis mókából:
Hogy oldjátok meg, hogy a kép teteje ne égjen be vízfelszinen?
Hány perc sötét kell a növényeknek, hogy leálljanak a bubival és hány perc alatt kezdenek el bubizni? Ahogy észrevettem 6-7 perc után kb 40 seccem volt fotózni s már jöttek is a bubik.
 
Utoljára módosított:
Back
Oldal tetejére